در اختیار داشتن دانش و تجربه برای دستیابی به موفقیت در محیط کار به تدریج دارد کماهمیت میشود و آنچه جای این دو را بیش از پیش گرفته هوش هیجانی است. دیوید دمینگ (David Deming) اقتصاددان دانشگاه هاروارد با بررسی وظایف موجود در محیط کار در فاصلهی زمانی دههی ۱۹۸۰ تا زمان حاضر متوجه شد وظایفی که بر مهارتهای اجتماعی تکیه میکنند به مقدار بسیار زیادی (۲۴٪) افزایش داشتهاند، در حالی که در همین مدت وظایفی که نیاز به «دانش چگونه انجام دادن» و «اطلاعات کارآزموده» دارند رشد کمی پیدا کردهاند. دمینگ همچنین متوجه شد بیشترین افزایش حقوق برای مشاغلی بوده است که توجه بیش از متوسطِ معمول روی مهارتهای اجتماعی دارند. حالا در این مقاله با انواع شخصیتهایی آشنا میشوید که به دلیل پایین بودن هوش اجتماعیشان، در کارشان موفق نیستند.
اشتراکگذاری
درباره این سایت